چشم بندی

ساخت وبلاگ
آسیب شناسی مطالعات متون روانشناسی. تمایل مردم به خود دانستن و دیگران شناسی و اداره خود و دیگران و نفوذ در خود و دیگران و به دست گرفتن اوضاع باعث شده است که در دهسال گذشته مردم به کتابهای روانشناسی بیشتر گرایش داشتند. تقریبا در همه دانشگاههای دولتی و غیر دولتی دنیا و کشور ما نیز رشته روان شناسی تا مقاطع بالا تدریس می شود و کتاب های متنوعی همه روزه در حال زایش و چاپ و انتشار است ویا به زبانهای دنیا منتشر  و ترجمه می گردد. دلیل انتشار این حجم از کتابها نیاز واعتماد مردم به موضوع خود شناسی و خود باوری بوده است. نیازی که به مهارت زندگی مربوط است. این تمایلات بدون سقف و فیلتر به موضوعات مختلف روانشناسی باعث رویکرد شیادان به مداخله در امور روان شناسی  گردیده است. بی گمان دامهای گسترده شیادان و مهندسان نامنزه نیز توانسته است سبکهای غلطی از باورهای مخدوش و پر خطر و یا مشکلدار را بر مخاطبان نیازمند به مهارت زیستی تحمیل کند! دانایان و خردمندان و پژوهشگران این امر می دانند که درخشش هنجارمندی در رفتارهای مردم رخ نداده است. روابط اجتماعی و تعاملات اجتماعی مردم سودمند تر نشده است! رسوب مفاهیم  گذشت و صله رحم و همدلی و دوست داشتن و مسئولیت پذیری و امانتداری و راستگویی و...  پر رنگ تر نشده است . مردم بیشتر بازیگری یاد گرفته اند! زیرا در ناخود آگاه آموزه ها پول دوستی و پولسازی به قیمت شکستن بسیاری از هنجار ها نهفته شده است. مردم نیازشان را به پول بیشتر از هر چیزی می بینند. سالهاست که آموزش دیده اند با پول به همه خواسته هایشان می رسند و برای پول هر نقشه ای بر آورده می شود و برای داشتن پول باید  تلاش کرد و راههای نرفته ای را دوید.... برای پول بسیاری از هنجارها را درید! چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 41 تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت: 1:02

کارکردهای گوشی همراه در بهبود سطح زندگیتکنولوژی به همراه کارکردهایش برای آسودگی و امنیت و رفاه در زندگی و تلاشهای روزمره بایدها و نبایدهایی را در روش کاربرد خود دارد که به سبک زندگی و هویت فرهنگی و اجتماعی افراد وکاربران بستگی دارد. از هر ابزار وپدیده ای که ساخته می شود می توان استفاده های خوب درجهت پیشبرد امنیت و رفاه استفاده کرد و برخلاف رفاه و امنیت دیگران نیزاستفاده کرد که موجب پایمال شدن حقوق دیگران می شود قانون گذار برای هر کاری یاترک کاری که باعث بوجود آمدن زیان وضایع شدن حق مشروع ازکسی یا کسانی شود بزه تعریف کرده است. بنابراین استفاده بد از هرچیزخوبی که کارمجرمانه ای صورت بپذیرد بزه است و باعث پیگیری قانون نسبت به بزهکار می گردد . چندی پیش بزرگواری درباره بدی های گوشی همراه متن و مقاله ای تنظیم کرد گویا باید  در نزدیک ترین زمان ممکن ساخت و خرید و فروش موبایل  یاگوشی های همراه راتحریم کرد!!! و همین امر باعث شد تااین یادداشت را بنویسم.  وجود موبایل یا گوشی همراه علی رغم استفاده ی بد سو استفاده گران وجوه مثبت بسیاری هم دارد. گوشی های همراه در نخستین کارکردش، همراه همیشگی و رفیق سختی های ماست. باتوجه به فناوری های روزدنیا و دولت الکترونیک متصل به همه داده هاست. می توانیم  از حال هم در هر لحظه و آن جویا وباخبر شویم. درگرانیگاههای سخت کارهای روزمره کار راه اندازاست! آلبوم عکس همه خوبان و دلخوشی هایمان را همراهمان داریم ودر هر دلتنگی نگاهشان‌می کنیم. از هر خاطره ای عکس می گیریم و فیلم مان تمام نمی شود. هزینه کتاب نمی دهیم و صرفه جویی در چوب و کاغذ است. آینه و جیوه تولید نمی کنیم چون جیوه سم است. زوج ها و خانواده ها همیشه در دسترس هم قرار دارند. و دل چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 30 تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت: 1:02

عنصر واژه و کلمه درهر فرهنگ ودستور زبانی دارای پشتوانه و ارزش واعتبار است . کلمه در زبان عربی به معنای خراشیدن است. خراشیدن پوسته ی چیزی که باعث دیدن و به چشم آمدن باطن و واقعیت  درونی آن چیز گردد. پی بردن به  سطح و باطن و این همانی یا واقعیت و حقیقت پدیده و اشیا می شود. زبان و سخن وقتی ایجاد می شود که باعث روشنی بخش ها و زوایای تاریک چیزی شود. تا مرد سخن نگفته باشد   عیب و هنرش نهفته باشد.واژگان یا  کلمات آنقدر قوی و توانمند هستند که می توانند واکنشهای مهم و بزرگی را رقم بزنند و مانند بمب اتمی عمل کرده و واکنش ایجاد کنند و هیروشیماهایی را با خاک یکسان کنند. سخن زورمندترین پدیده آفرینش است. به قول جناب مولانا؛ عالمی را یک سخن ویران کند   روبهان مرده را شیران کند   در استخدام کلمات و واژگان باید دقت لازم را به خرج داد. تا باعث سو تفاهم و ویرانگری و آسیب نگردد. ازاین رو کسی که سخن نسنجیده و یا فاقد استناد و وثوق بزند باعث بر آشفتگی و زیان و واکنش های تند و خشن می گردد. در قرآن کریم سوره حج آیه ۳۰ می فرماید: واجتنبوا الرجس من الاوثان و اجتنبوا قول الزور... کلمه ی قول زور یا گفته ی زور. یعنی حرفی که بیهوده باشد! حرف زور نزن! . یعنی حرف مفت نزن!! زورگویی به معنایی که‌ما گمان می بریم که خشونت کلامی بی اساس باشد، نیست.  واژه ها خیلی مهم وحساس هستند! چون اندازه ومقیاسشان مهم هستند ممکن است واژه ای بار لحنی تلخی داشته باشد و آن واژه ساده فحش تلقی گردد. ویا واژه ای شیرین و ملیح به نظر برسد اما بار روانی سنگینی بر شنونده می گذارد. ویا ممکن‌است کلمه ای باعث سو تفاهم می شود. دانستن ارزش و وزن  و مفاهیم کلمات بسیار مهم است و همین درک چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 37 تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت: 1:02

    ولادت : فقیه صمدانی وعلامه ی یگانه ی دوران   مفسر قرآن کریم و مرجع عالیقدر جهان تشیع آیة الله الـعظمی  علامه  حاج سید ابوالقاسم خوئی، در شب نیمه رجب ۱۳۱۷ ه ق برابر با28 آبان 1278 در شهرستان خوی از تـوابـع آذربایجان غربی، در یک خانواده علمی و مذهبی دیده به جهان گشود پدر بزرگوار ش، مـرحوم آیة الله سید علی اکبر خوئی، از شاگردان پرتلاش  آیة الله شیخ عبداالله مامقانی بود که پس از فـراغت از تحصیل به زادگاه خود مراجعت نموده و به وظایف روحانی خود اشتغال می ورزید پس از مطرح شدن مشروطیت در ایران و موضع گیریهایی که دو طرف موافق و مخالف داشتند، او در سـال ۱۳۲۸ هـ ق شهرستان خوی را به قصد سکونت در نجف اشرف ترک گفت سید ابوالقاسم جوان نیز در سن ۱۳ سالگی، همراه برادرش سید عبداللّه خوئی در سال ۱۳۳۰ به پدر خود پیوستند و در نجف شروع به فراگرفتن ادبیات عرب، منطق و سطوح عالیه نمودند درحدود ۲۱ سالگی بود که شایستگی آن را پیدا نمود تا در درس خارج بزرگترین مدرس حوزه علمیه نجف، یعنی مرحوم آیة الله العظمی شیخ الشریعه اصفهانی حاضر شود و خوشه چین علوم و معارف او گردد البته جز آن استاد بزرگ، اساتیددیگری هم در رشته های مختلف و در مقاطع تحصیلی متفاوت داشته است که خودآن مرحوم در کتاب معجم رجال الحدیث به اسامی برخی از آن اعاظم تصریح دارد.             اساتید او در مراحل مختلف تحصیلی، بزرگان و استوانه های فقاهتی زیربوده اند: ۱ ـ آیة الله شیخ الشریعه اصفهانی (۱۲۸۹ ـ ۱۳۶۱ ه ق). ۲ ـ آیة الله شیخ مهدی مازندرانی (متوفی ۱۳۴۲ ه ق). ۳ ـ آیة الله شیخ ضیا الدین عراقی (۱۲۸۹ ـ ۱۳۶۱ ه ق). ۴ ـ آیة الله شیخ محمد حسین اصفهانی کمپانی (۱۲۹۶ ـ ۱۳۶۱ ه ق). ۵ ـ چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 33 تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1402 ساعت: 13:27

مسئولیت های نامحسوس اجتماعی و تعهد عاطفی.همه انسانها باتوجه به توانمندی هایی که دارند مسئولیت هایی در قبال جامعه خود دارند که گاه با پایاپای کردن خدمات ودریافت حقوق ، متقبل آن می شوند وگاه بدون دریافت چیزی خدمات و کالاهایی را ارائه می کنند و انتظار دارند آن خدمات وکالاها راهگشای مدار خیر وچرخه نیکو کاری در جامعه گرددنیاز این چرخه در جوامع بیمار و کمتر توسعه یافته و یا توسعه نیافته بیشتر لمس می شود. لزوم وجود چنین چرخه هایی باعث می شود تا بار سنگین فقر در همه حوزه ها بر دوش جامعه سنگینی نکرده وباعث له شدن اقشار ضعیف نگردد. که در غیر این صورت شکاف های عمیق طبقات اجتماعی، باعث ایجاد بزه ها و فسادهای سازمان یافته ای خواهد شد.که جبران آن به سادگی و شتاب میسر نخواهد بود!اما علاوه براین برخی از اشخاص وبزرگان در حوزه های توانمندی دارایی و فرهنگی واجتماعی و سیاسی و هنری و ورزشی و... با توجه به حسن شهرتی که دارند . یک مسئولیت وتعهد عاطفی و اجتماعی نیز بر عهده دارند که بسیار نامحسوس ولی به شدت تاثیر گذار است.وهیچ کانون خیراندیشی نمی تواند تلاش و انرژی آنها را احصا و برآورد کند.اگر چه این مسئولیت بخشی از وظیفه او در قبال داشتن شهرت از جانب مردم است؛شهرت داراییشهرت تواناییشهرت علمیشهرت فرهنگیشهرت ورزشیشهرت سیاسیشهرت هایی که به افراد تنفذ می دهند.و می تواند در ازای این حُسن شهرت، یا به شکرانه ای این نعمت، کارهای بزرگی از خود به نفع محرومین و توان خواهان بروز دهد درحالیکه هیچ قاعده و قانونی بر این رفتار وجود ندارد!مثلا شخصی دارای تنفذ بالایی از شهرت ورزشی برخوردار استازاین تنفذ برای کمک به مردم ، و گروه های توانخواه استفاده می کند. یا مسئولی که در ازای تنفذ و توانمندی و چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 28 تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1402 ساعت: 13:27

بسم الله الرحمن الرحیم                 هست کلید در گنج حکیم   رستمکلا شهری زیبا بردامنه کوهستان در حوالی غرب شهرستان بهشهر واقع شده است. مردمی خوشدل و پرتلاش و مهربان داردکه کشاورزی و دام پروری پیشه آبا و اجدادیشان است. و همچون یاقوت سرخ به هم پیوند خورده اند و در کنار هم زندگی می کنند. گویی این خصلت رااز حضرت انار به ارث برده اند. شاید به خاطر همین شباهت ها ،انار بهشهر به شهرت چشمگیری رسیده است .‌  جدای ازآب و هوای خوش و مردمان خوشدل؛ منطقه کوهستان و بهشهر و رستمکلا منطقه ای  بغایت عجیب است  که دانشمندان و علمایش تاثیرات زیادی بر فرهنگ و علم و دانش دنیا گذاشته اند. عارفان و مجتهدانی همچون آیت الله کوهستانی، عارف نامی جهان اسلام. آیت الله سید محسن نبوی  اشرفی. آیت الله ملامحمداشرفی. آیت الله محمد باقرهزار جریبی آیت الله شهید عبدالکریم  هاشمی نژاد.   آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی عارف و فقیه .  و...       دراین بین با نام عارف وارسته و فقیه فرزانه ای نیز آشنامی شویم که در سالهای نه چندان دور تاثیر بسزایی بر فرهنگ و زندگی مردم گذاشته و همواره حامی و هادی مردم منطقه بوده است  . هوش و ذکاوتش درکنار پارسایی و بردباری اش از او دانش اندوزی خبره ساخت.     درسهایش را در مازندران ومشهد و نجف به پایان رساند و اجازه نامه اجتهادش را ازآیت الله سید ابوالحسن اصفهانی مجتهد یگانه عصر.  آقا ضیاالدین عراقی فقیه صمدانی عصر. آیت الله عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم  و... دریافت کرد. ایشان درسال ۱۳۰۷ خورشیدی  بلافاصله پس ازاخذ درجه ا چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 28 تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1402 ساعت: 13:27